BasBQ
Beef en Steak

Bastard table stand erg instabiel

 

Juulvh

Stoker
Berichten
262
Ik heb zojuist the bastard table stand binnen gekregen en mijn bastard large 2020 (die ik afgelopen vrijdag heb opgehaald bij intratuin, waar ze de table stand niet hadden) erop geplaatst, maar mijn bastard staat hier ontzettend op te wiebelen. Dit geeft mij niet echt een gerust gevoel.

hier een link naar het filmpje van het wiebelen:

Ik vraag me ook een beetje af of ik wel de goeie steun heb gekregen, en of er verschil zit in de steun voor the bastard large van 2019 en die van 2020. Hier de afbeelding van degene die ik besteld heb, en die je ook op de website van the bastard terug ziet:
FD0853CF-D7F7-4A27-A2E4-05A4BBD34D5D.png


En dan hier de foto die ik zelf gemaakt heb. Je ziet vooral aan de uiteinden van de pootjes dat deze een heel andere vorm hebben dan die van de afbeelding van de webshop. Ook zit er in het midden een steuntje waar je nog een soort schroef in kunt draaien om de steun ongeveer 2mm langer te maken. Wat hier de bedoeling van is?

4B4943EC-E657-45F0-A5C0-4D1CEFEF6EDE.jpeg


Het zat verder netjes ingepakt in een doosje met logo van bastard en met ‘imported by 200 fahrenheit’, dus ik denk niet dat deze voor een andere kamado ofzo zou zijn.

Heeft iemand ervaring met the bastard 2020 met een table stand en kan die mij vertellen of ik iets verkeerd doe of de verkeerde steun heb? Ik hoor graag de adviezen :) ik heb deze vraag ook al bij the bastard zelf neergelegd, maar ik hoor ook graag jullie ervaringen.
 
Zo'n steun is eigenlijk bedoelt voor wanneer je hem bijv in een tafel of iets bouwt. Hiermee krijg je dat dat er luchtstroming kan plaats vinden onder de onderzijde van de BBQ.
De onderkant wordt heet en das niet handig / extreem af te raden als hij ergens rechtstreeks bovenop staat (tegel, hout, etc). Vandaar zo'n tablestand ertussen (of soms ook kleine voetjes / blokjes)
Als ik verder op de foto kijk (die volgens mij op de kop is ), ziet ik zo niets geks. Geen idee of de maat er dergelijke klopt, maar dit zo maarzo prima de correcte tablestand kunnen zijn.
 
Het is ook een vierpoot. Ondergrond of kamado niet 100% vlak en hij wiebelt. Op drie pootjes of blokjes staat hij altijd stabiel.

Potvoetjes van plantenpotten zijn ook van keramiek en ook in glanzend zwart: https://www.intratuin.nl/mega-collections-potsteun-zwart-3-stuks-13-x-5-5-x-8-cm.html

Onze Monolith kwam standaard met 3 van dit soort voetjes voor inbouw in een meubel. Staat mooier en stabieler als zo’n blikken steun. Dat vind ik persoonlijk dan ook minder van The Basterd, dat dit soort accessoires het net niet zijn.
 
Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk zal de bastard ook in een meubel ingebouwd gaan worden, maar ik hoopte hem voor die tijd vast te kunnen testen... Ik kan het zelf wel oplossen door er wat vilt tussen te proppen, maar ik verwachtte meer stabiliteit hiervan zonder dat ik er zelf aan ga knutselen... ik weet nog niet wat voor meubel ik ga maken, maar een van de opties is dat de kamado vrij op een verhoging staat (dus niet in een gat gezaagd in het blad), en dan vind ik dit niet zo’n prettig idee. Alhoewel ik dat idee toch al steeds minder prettig ga vinden omdat de kamado voor mijn gevoel relatief eenvoudig achterover kan kiepen (bij hard openen van de klep of bij een lege kamado).

En inderdaad, de foto staat op zijn kop... :unsure:
 
Ik wilde net gaan typen dat je de steun op de kop heb gebruikt, toen zag ik dat de foto op de kop staat ;)
 
ik voorspel dat als je de large op die tafel standaard gaat gebruiken, zonder dat deze wordt ingebouwd in een tafel, dat de Bastard dan binnen de kortste keren omvalt...
 
Mee eens in dit geval, maar als ik hem stabiliseer zou het mijns inziens moeten kunnen. Je ziet het namelijk vrij veel, en 3 voetjes maken denk ik weinig verschil met een (goede) 4-potige table stand.

Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel (al zie ik nu dat ze vaak helemaal niet op pootjes of table stand staan...?):
75EF53F0-DC40-404B-9718-FB40870B5F77.jpeg
 
Ik zou niet elke foto voor waarheid aannemen. Zo'n kamado wordt serieus heet aan de onderzijde en deze staat koud op het steigerhout.
Niet doen! Het meubel zelf ziet er ook niet hoogstaand uit BTW.

Zelfs tegels eronder barsten door de hitte. Een laagje lucht ertussen werkt het beste. En op drie pootjes staat hij altijd goed, op vier niet altijd.
 
Helemaal eens met Trilliwilli, wij hebben onder de meeste zware buitenbloempotten drie keramiek pootjes staan gekocht bij Intratuin heel stabiel.
 
En als die moeilijk te verkrijgen zijn zou ik hem gewoon op drie mooie trommel steentjes zetten.



Heel stabiel.
 
Ik heb een reactie van Bastard waarin ze aangeven dat ik inderdaad de juiste (het nieuwe model) steun heb ontvangen maar dat ze ook op de foto zien dat er iets mis lijkt met deze steun. Ze vroegen me daarin om de aankoopnota en mijn adresgegevens, dus ik vermoed dat ik een nieuwe opgestuurd krijg. Als dat zo is is het netjes opgelost en ben ik dik tevreden (y)
 
Even omhoog schoppen 😇
@Juulvh Ik heb inmiddels dezelfde en was ook verbaasd dat het model anders was dan op de site. Heb je een nieuwe ontvangen? Bevalt ie wel? Heb je het idee dat ie stevig blijft staan?
 
Ik heb inderdaad een nieuwe gekregen, maar die zit nog in de verpakking. Ik heb gekeken en zag geen enkel verschil met degene die ik op dat moment in gebruik had. Ik heb inmiddels ook een onderstel waar hij in staat, dus deze table stands zijn niet meer in gebruik. Mocht ik hem wel ingebouwd hebben in een meubel, dan had ik waarschijnlijk ook een andere oplossing gezocht (waarschijnlijk de ‘ouderwetse’ keramische voetjes), want deze tablestand is waardeloos. Verder niks als goeds over bastard :)
 
Ik zal hem eens testen een dezer dagen, dan ben ik verder met mijn meubel en klaar voor een proefritje
2020-10-23-12_49_47-20201020-bbq-tafel-excel-jpg.10904

img_20201206_140054-jpg.12692
 
Ik had exact het zelfde probleem en het lag bij mij juist aan de onderkant van de base. Deze was op 1 hoek niet helemaal recht waardoor die instabiel op de pootjes stond. Inmiddels is het probleem opgelost door het vervangen van de complete bbq.
 
Ik heb deze week mijn meubel afgemaakt incl nieuwere(?) versie table stand. Wel gezorgd dat plateau en steunbalken 100% waterpas zijn en ik moet zeggen: bastard staat als een huis. Beweegt gewoon helemaal niet met openen en sluiten. Was wel ietwat benieuwd na het lezen van dit draadje en had me beetje voorbereidt de keramische steuntje te moeten kopen. Maar Bastard heeft het probleem opgelost?
20210128_235325.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn q inmiddels ook op de stand (ook nieuwe versie) staan, en deze beweegt ook niet. Wel glijdt de stand over mijn hout heen, dus ik ga hem nog even vastzetten, en de q ook aan de boutjes waar de zijtafels aan gemonteerd kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan