BasBQ
Beef en Steak

Baconday 2021: Gevulde kipfilet met bacon

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Voor baconday 2021 is er dit jaar gekozen om een kipfileetje te rubben en te vullen, en vervolgens te omwikkelen met bacon.
Voor de rub heb ik een "allegaartje" gebruikt. Dat wil zeggen: kleine restjes rub gooi ik bij elkaar in een potje, ff shaken, en voilà. Dan ontstaat er een onverwachte variant en smaakt eigenlijk altijd goed. En er zijn weer wat potjes vrij voor nieuwe rubs ;)
De vulling van de kipfilet bestaat uit wat klontjes kruidenboter, een restje geraspte cheddar en een rode ui in dunne plakjes.
Eigenlijk allerlei kleine restanten (behalve de ui dan) die voor me gevoel perfect als kipfilet vulling zouden kunnen werken. 🤓

Ben nogal van voorbereiden en voorwerk, dus de kipfiletjes al een avond ervoor gemaakt en konden daarna lekker chillen in de koelkast.

de pic's
20210903_200616.jpg


Filetjes open gesneden en een beetje kruidenboter erop

20210903_201454.jpg


En de rest

20210903_201832.jpg


Netjes opgerold en vastgezet met een prikkertje

20210903_202749.jpg


En gisteren mochten ze dan lekker op het rooster. Voor de F1 kregen mijn dochter en ik de ingeving om snel nog wat "soort van" moinks te maken. Dan kunnen we tijdens de race iets lekkers op tafel zetten. Terwijl papa de kwalificatie (en de hele kermis er omheen) zat te kijken heeft dochterlief ff wat balletjes met en zonder spek gedraaid :love:

20210904_171549.jpg


Indirect op het rooster, dekseltemp op ca 180gr. Kip tot een kern van 72gr

20210904_172000.jpg


Tussendoor ff inkwasten met bbq saus

20210904_180602.jpg


Moinks zijn klaar. Die mochten er al af. Ff getest en man man man, wat blijft dat toch lekker

20210904_183750.jpg


En dan zijn eindelijk de kippies klaar. Door die heerlijke geur van de moinks hadden we honger gekregen


20210904_191237.jpg


En vlug op het bordje met gezonde dingen zoals bloemkool een aardappelen (gefrituurd, dat dan weer wel :ROFLMAO: )

20210904_191712.jpg


De met "restjes" gevulde kipfilet is heel goed bevallen. Win win.

Iedereen bedankt voor het kijken.
Rick
 
Restjes noemt ie dat 👀. Wat een lekkere bollen 😋.
Die bloemkool mag je houden, maar de rest.... 😋😋
 
Dat ziet er weer een heel fijn maaltje uit Rick. Mooi lapje bacon er rond. Wat wil je nog meer
Mooi dat je dochter lekker mee aan het helpen is. Dat moet toch een trots gevoel geven
 
Mooie goed gevulde moink balletjes.
Knap van dochter lief.
 
Dat ziet er weer een heel fijn maaltje uit Rick. Mooi lapje bacon er rond. Wat wil je nog meer
Mooi dat je dochter lekker mee aan het helpen is. Dat moet toch een trots gevoel geven
Zekers. Erg fijn dat ze lekker eten weet te waarderen.
 
Ziet er overheerlijk uit! Net gegeten maar krijg er toch nog honger van ...
Prachtig kleurtje ook 👌
 
Kip, je kan er zo veel mee. Dit ziet lekker uit. Zo leuk als je dochter aan de slag gaat. De mijne begint er ook intresse in te krijgen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Spek en kip "a match made in heaven?"
Moet gesmaakt hebben.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Kip, je kan er zo veel mee. Dit ziet lekker uit. Zo leuk als je dochter aan de slag gaat. De mijne begint er ook intresse in te krijgen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ja, mooi hé. Wij zeggen ook: als je later ook lekker wilt eten, dan moet je wel weten hoe je het moet maken.
 
Slimme dochter heb je, lekker hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
3de sessie op de nieuwe bbq. En dit kipfilet gerecht gemaakt met spek. Samen met hasselback aardappelen en courgette.
bord was zo leeg :)

bedankt voor recept en foto’s
 
Terug
Bovenaan Onderaan