BasBQ
Beef en Steak

Bacon van varkensfilet

 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
na een aantal succesvolle avonturen met buikspek zou ik graag eens bacon maken van varkensfilet. Ik denk aan dezelfde bereidingswijze (buikspek) zoals hier veel besproken en zoals Noskos deze maakt op zijn kanaal.

kan Ik zonder aanpassingen dit recept en dan met name de 7 dagen in de koelkast hanteren of moet ik vanwege de dikte van het vlees Een andere methode toepassen

ik heb gezocht op het forum maar kon niet 123 iets vinden, sorry als de vraag al eerder is gesteld,

dank voor jullie advies en eventuele recept varianten 😋
 
Filet, varkenshaas in charcuterie wordt dikwijls als Lomo gemaakt.
Dat is dan wel koud roken
Wil je warm roken of wat wil je eigenlijk juist doen?
 
Filet, varkenshaas in charcuterie wordt dikwijls als Lomo gemaakt.
Dat is dan wel koud roken
Wil je warm roken of wat wil je eigenlijk juist doen?
ik zag van de week bij de super de bacon liggen (en ik denk dat hiervoor de filet van de ribkarbonade wordt gebruikt of waar ze filetlapjes vansnijden) en dacht dat wil ik zelf maken. Het gaat dus niet om het haasje.

ik weet eigenlijk niet of dat warm of koud gerookt moet worden. Warm roken inmiddels paar keer gedaan, met succes. Koud roken is een heel nieuw hoofdstuk voor mij
 
Zoek een op Canadian Bacon, dat wordt van de filet gemaakt 😉 Is verder dezelfde bereiding hoor. Het standaard recept van hier erop loslaten en gaan.
 
weet eigenlijk niet of dat warm of koud gerookt moet worden. Warm roken inmiddels paar keer gedaan, met succes. Koud roken is een heel nieuw hoofdstuk voor mij

Hier wil je warm roken en dus ook meteen garen. Dat is ook bedoelt bij het standaard recept. Wil je de komende winterse maanden je inlezen en thuis raken in charcuterie dan is koud roken leuk om je in te verdiepen. Bij koud roken gaar je niet maar pekel en droog je. Ook heel leuk maar echt een andere wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan