BasBQ
Beef en Steak

Bacon Bowl

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Bacon Bowls

Een tijdje terug heb ik de BBQ Pit Boys weer eens bezocht en hier kwam ik de Bacon Bowl tegen. Deze kwam bij mij meteen op de todo list, en dus hoppa aan de slag ermee.
In het originele filmpje gebruiken ze een grote omgekeerde muffin vorm maar de vormen die ik in huis heb vond ik te klein hiervoor, dus als alternatief maar souffl? schaaltjes gebruikt. De bacon welke ik had is wat kleiner en dunner dus heb ik een soort vlecht methode gebruikt om toch een mooie stabiele bacon laag te krijgen.
Alle ingredienten op de foto:

Hierna de schaaltjes ingepakt:

Deze een anderhalf uur op de smoker bij 105-110 graden:

De BBQ Pit Boys gebruken dikker bacon en nemen hier een uurtje de tijd voor. Ikzelf vond de bacon amper gekleurd en heb de sessie verlengd tot 1,5 uur. Dit vond ik er beter uitzien
Hierna alles 20 minuten laten afkoelen en de souffl? schaaltjes verwijderd. Dit leverde idd een best stevig bacon bowl op. Helaas geen foto van de lege schaaltjes.
Hierna de bowls gevuld met gebakken aardappel, gefruit ui en laagje oude kaas:

Hierna een kwartier op de bbq om alles verder te kleuren en de kaas te laten smelten :


Op de foto ook nog poging 2 zichtbaar gemaakt van de kleine muffin vorm. Deze is amper te vullen dus voorlopig houd ik het bij de souffl? schaaltjes.
Helaas geen eindfoto, want ze waren op voordat ik hier erg in had, maar ik neem aan dat je wel kan inschatten hoe dit eruit ziet  :D

al met al een geslaagd experiment en erg lekker. Qua vulling kan je er van alles indoen dus dit wordt nog wel een keer herhaald met paprika, champignons, enz enz

Groeten, Mike
 
Leuk recept. In Amerika is alles bigger  B-) dus waarschijnlijk de muffin schaaltjes ook haha. Goede oplossing die souffl? schaaltjes.
 
leuk recept, ziet er prima uit, had ik ook wel gelust
 
Erg leuk recept
 
Leuk idee,en mooi gemaakt!!
Gaat mee op het to do lijstje  :)
 
Mooi gemaakt Mike.

Die BBQpitboys blijft ook een van mijn favorieten
 
Mike ziet er goed! Ook hier een todo!
 
Dat ziet er inderdaad heel erg goed uit als bijgerecht op een bordje!
 
Grappig!
 
Die staan op m'n lijst, zien er lekker uit en goed mee te vari?ren.
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan