BasBQ
Beef en Steak

Aziatische Eendenborstfilet & Paddenstoelen Japanse Yaki stijl

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.093
Dit recept heb ik ooit gekregen van een ex-BBQ teammaatje, dit recept is na ruim 10 jaar nog steeds blijven hangen, dit is zoooo lekker.
Eendenborstfilets, velletje kruislings ingesneden, 6 uur gemarineerd in een marinade van Honing, Sake, Sojasaus, rood pepertje en knoflook, en wat groene kruiden Rozemarijn en Tijm. het velletje moet net boven de marinade uitsteken en die licht ingerubt met een weinig Fleur de sel zwarte Peper en natuurlijk Chinese 5-spice.
5-spice maak ik eigenlijk altijd zelf, simpelweg omdat er in Nederland geen goede commerciële variaties te krijgen waren met de originele ingrediënten.
Je wordt afgescheept met goedkope vervangers als gewone peper en anijszaad. Chinese 5-spice bestaat van origine uit: Szechuan peper, Steranijs, Venkelzaad, Kaneel en Kruidnagel. Gelukkig heeft Euroma aan Chef kok Jonnie Boer gevraagd om een aantal kruidenmengsels te maken, zo ook Chinese 5-Spice.
Deze bevat wel alle originele ingrediënten, en deze is erg goed.
Bij de Eend Paddenstoelen Yaki stijl, Gestoomde paddenstoelen in Miso, Sake en Sojasaus.
en een gemakkelijke Mihoen en dito Aziatische salade erbij. (gewoon van de Jumbo)
Eendjes eerst direct gegrild, 2 minuten per kant en daarna indirect door laten garen tot een kerntemperatuur van 52 graden Celsius dit alles bij een BBQ temp van ongeveer 200 graden Celsius.
We hebben zitten smullen, heerlijk.
DSC_2395.JPG
DSC_2397.JPG
DSC_2401.JPG
DSC_2404.JPG
DSC_2408.JPG
DSC_2411.JPG
DSC_2429.JPG
DSC_2433.JPG
DSC_2437.JPG
DSC_2440.JPG
DSC_2442.JPG
DSC_2446.JPG
DSC_2450.JPG


Bedankt voor het kijken.
 
Heerlijk Ewald. Wat een heerlijk feest om naar te kijken.
 
Het ziet er verrukkelijk uit Ewald. Dit zijn de recepten die op mijn todo lijst eindigen 😍
 
Heerlijk!

Dit wil ik ook wel. 😋😋

Wil je de marinade wat uitgewerkter delen?
 
Ziet er geweldig uit! Wat een geweldige garing van je eendenborstje!
 
toppertje Ewald. Aangezien we hier ook erg fan van eendenborst zijn gaat deze ook bij mij blijven hangen.
Dank voor het delen.
 
Mijn schoonvader haalt regelmatig eendenborst dus ik ga dit recept ook uitproberen binnenkort! Ziet er heerlijk uit en bedankt voor de inspiratie. 🤤
 
Ik kan hier wel erg van genieten. Heerlijk.
Ga ik snel zelf eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan