BasBQ
Beef en Steak

Auberginerolletjes gevuld met Spaghetti Bolognese

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Deze keer echt een easy peasy gerecht.
Soms heb je van die dagen wat moeten we nu weer gaan eten, en je vriezer puilt uit.
Als standaard voorraad hebben wij altijd wel home made Bolognesesaus in de vriezer staan.
En er lag ook al een tijdje een Aubergine in de koelkast, "Grandpa Aubergine" te worden.
Toen moest ik opeens aan een gerecht denken die ik al een tijd geleden op het internet voorbij heb zien komen.
Auberginerolletjes gevuld met Spaghetti Bolognese.
Aubergine in plakken gesneden en 20 minuten in zout water gelegd, afspoelen en droog deppen en even grillen boven een direct houtskoolvuurtje.
Spahetti gekookt, Bolognsesaus laten ontdooien en een beetje warm maken, Spaghetti mengen met een gedeelte van de saus, vers geraspte Parmezaan
Plukje Spaghettimengsel op een plakje Aubergine, vers geraspte Parmezaan erover en oprollen.
In 2 ovenvaste schaaltjes (2 personen) wat saus op de bodem en de rolletjes verdelen rest van de saus erover/eromheen scheppen en aftoppen met geraspte mozzarella
Ongeveer een half uurtje terug op de BBQ bij 200 graden C.
Opdienen en smullen maar.
Als je geen Aubergine lust kun je die ook vervangen voor gegrilde Courgette plakken
Heerlijk met een groene frisse salade erbij.

DSC_9535.JPG


DSC_9537.JPG


DSC_9540.JPG


DSC_9541.JPG


DSC_9543.JPG


DSC_9547.JPG


DSC_9555.JPG


DSC_9559.JPG


DSC_9562.JPG


DSC_9569.JPG
 
Leuk recept en ziet er nog lekker uit ook
 
Dat is een mooie manier om wat voorraad weg te werken, leuk gerecht zo.
 
Dat ziet er prima uit leuk gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er lekker uit Jet, bedankt voor het idee. ;)
 
Oh my... Die gaat hier zeker op de Todo! Yum!
 
Sjonge jonge wat een goodness, even aan mijn vrouw laten zien. Jum

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
nou Jet, dat ziet er goed uit voor zo'n ouwe aubergine
lekker
 
De kwaliteit van de aubergine viel gelukkig nog mee😅 dit is typisch zo'n gerecht waar je alle kanten mee op kunt, lust je geen kaas laat het weg, ben je gek op kaas, snij een mozzarella bol in partjes en doe die gelijk met de spaghetti in de aubergine rollen, wil je liever vega, laat het vlees weg of vervang het vlees voor een vega vleesvervanger😉
 
Dit is ook erg leuk gedaan. Een gewone ovenschaal daar voor gebruikt? Ik twijfel altijd of ik niet gietijzer moet gaan aanschaffen.
Grz.
 
Weer een heerlijk maaltje met gesmolten kaas. Daar word ge blij van :cool:
Heerlijke variant op lasagna. Dit gaan we zeker eens na maken. Top
 
Dit is ook erg leuk gedaan. Een gewone ovenschaal daar voor gebruikt? Ik twijfel altijd of ik niet gietijzer moet gaan aanschaffen.
Grz.

Dit zijn aardewerk geglazuurde schaaltjes, een paar jaar geleden is Jumbo rond de kerstdagen begonnen met de verkoop van aardappel gratin en die zat dan in zo'n aardewerk schaaltje, we kwamen er snel achter dat dit ideale schaaltjes zijn voor bijgerechten of voor 1 pesoons hoofdgerechten, het jaar daarna hadden ze weer met de kerst dus toen een voorraad gekocht, de aardappel gratin weggegeven maar de schaaltjes gehouden 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan