BasBQ
Beef en Steak

Arepa's

 
 
 

SpiKeY

Pitmaster
Berichten
537
IMG_20150531_083112_zpsamjhjwwh.jpg

Wat is een Arepa?
Een arepa is een broodje gebakken van een gekookt ma?smeel-deeg. Arepas zijn afkomstig uit Latijns-Amerika en zijn vooral populair in Venezuela en Colombia. De broodjes worden gegeten, bij het ontbijt - bijvoorbeeld gevuld met kaas of ander beleg als maaltijd - gevuld met een kruidige vleesvulling (carne mechada), vis, avocado of andere groenten als snack of als begeleiding bij een maaltijd. Vaak zonder vulling, maar dan meer om in andere gerechten te dopen.

Aan de Caribische kust van Colombia hebben arepa?s vaak een vulling met ei (Arepa'e Huevo).
Het wat natte deeg wordt tot balletjes van ongeveer 4 ? 10 centimeter doorsnee gedraaid en vervolgens platgedrukt op een bakplaat en hierop - of ook wel in een oven - afgebakken. Soms wordt het deeg tot een broodje gefrituurd. De verse warme broodjes worden hierna gevuld.
Bron: Wikipedia - Arepa


Benodigde ingredi?nten:
  • 2 mokken ma?smeel-deeg *
  • 2 mokken kraanwater
  • 1 eetlepel zout
  • Olie + frituurpan
* ma?smeel-deeg - tekoop bij de Toko's.

IMG_20150531_074127_zpsjxeum1sv.jpg


Bereiding:
Voeg alle ingredienten in een grote kom en meng ze samen. Het gebruik van je handen is een must. (Uiteraard eerst je handen wassen!) Met de handen ga je bolletjes maken en plat drukken.
IMG_20150531_074340_zpsp8ndv4fv.jpg


En daarna in olie bakken.
IMG_20150531_080716_zpsboe5zgk1.jpg


Het eindresultaat:
De vulling kan je zelf kiezen. Ham, kaas, gebakken ei, gehakt, tonijn, pulled pork, kip.. Ik vind het lekker met gebakken ei. Vandaag heb ik kaas en achterham gebruikt.
 
Wat een grappige barbecue is dat zo met die olie en die stekker eraan... heel apart! ;)
 
ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal wat dit op een bbq forum doet.
zal ongetwijfeld lekker zijn, maar toch
 
Ik denk dat het wel lekker is met pulled pork.

Bedankt voor het delen.
 
Even wat anders heren en dames. Per ongeluk onder High and Fast gepost. Trouwens, je kan ze ook in een bbq klaarmaken in plaats van een frituurpan.

@Sander: ik zie geen stekker ;)
@Leo: Een arepa met kip, vlees is echt lekker.

Volgende week Pulled Pork met Arepa's. Ik heb er zin in.

 
Lekker hoor. Ik haal er zo af en toe wel eens ??n langs de weg.
Arepa is toch het lekkerst met kip.
 
Nou nou dames! Niet zo kortzichtig allemaal  :p

Je kan het natuurlijk ook gewoon frituren op de barbeque door middel van een wok, pan, DO of iets dergelijks :)  Ik ga ze proberen!
 
Frituren gaat perfect op het ei.  :D

znKcPX.jpg
 
Ik neem toch aan dat, dat oven patat is  :-S
 
Nope, is normale patat in heel klein laagje olie.
Halverweg keertje omdraaien en klaar zijn de frieten.

Ook lekker om er een klein beetje rook bij te doen.
Eenmaal licht gerookte friet geproefd dan wil je niks anders meer.  B-)
 
Oh OK, vond een vol pannetje olie op de BBQ al zo gevaarlijk  :p

rookpatat, hmmmm, klinkt goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan