BasBQ
Beef en Steak

AP mode op HM 4.1 niet meer mogelijk

 
 

BertM

Gemarineerd
Berichten
2.217
Na problemen met mijn HM heb ik nieuwe software gefashed op mijn HM.

Nu krijg ik het niet meer voor elkeer om de HM als een access point te gebruiken.....

Na lang zoeken kwam ik deze zin van Bryan tegen op de ontwikkel site:

Only thing I have left of my list is to include the RT5370 wifi driver. The rtl8192cu driver does not support AP mode any more so this new firmware will be a step backward for those who use Edimax adapters in AP mode. Client mode works just fine, as well as the Pi3 wifi in either mode. The RT5370 should also work in both modes but I haven't tested yet.

Kan iemand dat bevestigen?? Of heeft iemand het toch voor elkaar gekregen op de 4.1 HM?
 
Dat kan ik bevestigen.  AP mode heeft nooit gewerkt met een rtl8192cu wifi dongle.

Het is ??n van de redenen dat ik ben overgestapt op rt5370 dongles zodra dat softwarematig mogelijk was.
 
Nosmo zei:
Dat kan ik bevestigen.  AP mode heeft nooit gewerkt met een rtl8192cu wifi dongle.

Het is ??n van de redenen dat ik ben overgestapt op rt5370 dongles zodra dat softwarematig mogelijk was.
Dus met een andere dongle is het probleem opgelost??
Heb de weinige haren op mijn kop er al uitgetrokken, dhcp server erop, maar wat ik ook probeer, kan hem wel benaderen maar geen internet verbinding...
 
Terug
Bovenaan Onderaan