BasBQ
Beef en Steak

Aanpak kipdijspiesjes

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Hoi binnenkort ga ik om mijn compacte kamado (15") een heerlijke Angus Cote de Boeuf van 1,1kg reverse sear bereiden.

Daarnaast wil ik ook wat kipdijspiesjes serveren (volgens Grieks recept van bbq-helden).

Ik wil na de indirecte sessie van de Cote de Boeuf deze kipspiesjes bereiden. Wat is nu wijsheid?

Kipspiesjes eerst nog met platesetter op hogere temperatuur een paar minuten (10-15) indirect, daarna afgrillen tot ±80c zonder platesetter. Dan is daarna de Q meteen op temperatuur voor het afgrillen van de Cote de Boeuf.

Of kan ik beter de Kipspiesjes gewoon alleen direct om en om grillen volledig zonder platesetter dus.

Alvast dank voor de tips.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Waarom zou je bij zo een mooi stuk rundvlees nog kip serveren?

Maar goed, het zou nog gelijktijdig op de Q kunnen. Bij kern 30 graden van de cote de kip erbij. Bijna gelijktijdig gaar en dan opstoken en direct afgrillen.
 
Waarom zou je bij zo een mooi stuk rundvlees nog kip serveren?

Maar goed, het zou nog gelijktijdig op de Q kunnen. Bij kern 30 graden van de cote de kip erbij. Bijna gelijktijdig gaar en dan opstoken en direct afgrillen.
Kindermenu ;)

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Ik zou lekker indirect je kip doen. Rauwe kip kan direct hoor, maar je krijgt er van die zwarte puntjes aan, als je indirect je kip gaart en dan nog even direct grillt is dat niet het geval..
 
Top ik zal eens kijken of het past op de 15 inch kamado. Dan grill ik ze in indirect even met de Cote de Boeuf mee

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Ik zou lekker indirect je kip doen. Rauwe kip kan direct hoor, maar je krijgt er van die zwarte puntjes aan, als je indirect je kip gaart en dan nog even direct grillt is dat niet het geval..
Kan de Cote de Boeuf zo lang pauzeren voordat de sear plaats gaat vinden?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Kippendij zou ik gewoon direct doen. Wat ik ook zou doen:
Tegen mijn vrouw zeggen dat ik voor deze klus een WGA nodig heb en dat ik toevallig net eentje in de aanbieding zag bij...
 
Kippendij zou ik gewoon direct doen. Wat ik ook zou doen:
Tegen mijn vrouw zeggen dat ik voor deze klus een WGA nodig heb en dat ik toevallig net eentje in de aanbieding zag bij...
Ja heb net de 47er verkocht. Wil eigenlijk kijken wat de max is wat ik met wat creativiteit, planning en tips op dit forum met de kamado kan creëren.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Een tweede Q is altijd handig. Kan je daarna een motivatie gaan verzinnen voor een derde Q. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Maar zonder gekheid. Ik zou de kipspiesjes lekker indirect garen en daarna ff af grillen.
 
Een tweede Q is altijd handig. Kan je daarna een motivatie gaan verzinnen voor een derde Q.

Maar zonder gekheid. Ik zou de kipspiesjes lekker indirect garen en daarna ff af grillen.
Dank, WGA staat ook wel op de wishlist. Erg handig natuurlijk ook voor vakanties met de auto.

Back to topic: Wat is dan handiger/beter?

1. Kipspiesjes indirect+direct als de Cote de Boeuf aan het pauzeren is voorafgaand aan de sear?

2. Kipspiesjes indirect+direct als de Cote de Boeuf klaar is met de sear en even lekker gaat rusten voordat het aangesneden wordt.

Ik kan in een indoor oven de kip op 75c-80c warm houden en de Cote de Boeuf op 50c.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan