BasBQ
Beef en Steak

5kg pulled pork voor het knorretje

 
 

Flipmo

Tondelzoeker
Berichten
20
2 januari komt de schoonfamilie eten, verse dikbevleesde spareribs met broodjes pulled pork staan op het menu.
Aangezien pulled pork lastig te plannen is qua tijd, moest het afgelopen woensdag gebeuren..
Een kennis zat vaak kwijlend naar mijn insta stories te kijken en vroeg voor de gein of hij wat kon bestellen :)
Aangezien de grizzly large groot genoeg is voor 2 stuks. Heb ik voor hem ook een stuk van 2kg klaar gemaakt. Zelf had ik een stuk van 3 kg.

Voor de bereiding heb ik het wedstrijd pulled pork recept van Noskos gebruikt.
Zo had ik hem al vaker gemaakt, en valt hier goed in de smaak.
Enige is dat ik een all purpose rub gebruik van GrateGoods ipv er 1 zelf te maken.


20211228_171251.jpg


De avond ervoor werden de procureurs geïnjecteerd en voorzien van de kruiden.
Daarna de koelkast in, uiteraard in vershoudfolie.


20211228_171846.jpg


20211228_173333.jpg


De volgende ochtend de Grizzly opgestookt naar 120 graden en de procureurs erop gelegd.
Paar blokjes appel erbij voor een mooi rookrandje.

20211229_101043.jpg


5 uur later was de temperatuur nog maar 62 graden, toch de klep open en beiden ingesmeerd met een lekkere bbq saus.

20211229_151350.jpg


20211229_151823.jpg


2 uurtjes later NOG steeds geen 70 graden, man wat zitten ze lang in de zone.. Gelukkig is het voor ons geen avondeten, maar voor de kennis wel ;) De procureurs ingepakt in de folie en daarna begon direct de temperatuur te stijgen.
De kleine van 2kg ging een stuk sneller, wat voor de kennis wel goed uit kwam ;)

20211229_171341.jpg


20211229_174920.jpg


EINDELIJK, de kleine is op temperatuur. en niet onbelangrijk, boterzacht! een sateprikker gleed er overal zonder moeite in.
Dus van de kamado af, en een uurtje laten rusten.


20211229_193640.jpg


Let the pulling begin!, de klauwen zijn meer voor de foto.. wat een ondingen haha.
Beste gaat gewoon met je handen. Hier ooit eens gelezen dat men een paar werkhandschoenen onder je handschoentjes kan doen. Om de hitte wat tegen te houden. Dit werkte perfect. Ga ik vaker zo doen.

20211229_201836.jpg


20211229_202002.jpg


Uiteindelijk een mooie bak met pulled pork, eindsaus erdoor en dan....

20211229_213536.jpg


Uiteraard een broodje proeven, met een lekker biertje erbij!
Coleslaw hadden we nog niet in huis voor 2 januari. Maar het smaakte er niet minder om :)

20211229_214302.jpg


Dag later kwam de kennis een bedankje brengen, de kinderen hadden nog nooit zo lekker gegeten zeiden ze haha.
Zelf hebben ze er uiteraard ook heerlijk van gegeten.

20211230_174834.jpg



Foto's zijn wat groot, hoop niet dat het een probleem is..
Anders straks ff proberen ze te verkleinen
 
Laatst bewerkt:
Mooie run ,zal smaken 😋
 
Ziet er top uit! Lekker
 
Pulled pork is altijd lekker!
Mooie run gehad zo.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Van lekkere dingen kunnen me de foto’s niet groot genoeg zijn… 😜

Ziet er goed uit!
 
Precies wat Smokingwood al zegt (y);) en gefeliciteerd met je knorretje🐷
 
Ziet er mooi uit, hoe lang heeft het beestje uiteindelijk op de grill gelegen?
Die van 2kg van 10:00 tot 19:00
En die van 3kg van 10:00 tot 20:30

Hebben beide best lang in de zone gezeten.
Pas na het inpakken ging de temperatuur sneller omhoog en boven de 70 graden
 
Q mooi vol gelegd zo en zo ben je er zeker van dat de de pork op tijd klaar heb 👍🏻
Ziet er goed uit en de kennis al tevreden
 
Ziet er goed uit!
Ik had vandaag ook wat pulled pork opgewarmd, half uurtje in een braadslee op 120 graden en dan met een paar lepels appelstroop ipv cola/appelsap. Aanrader!
 
Hebben beide best lang in de zone gezeten.
Pas na het inpakken ging de temperatuur sneller omhoog en boven de 70 graden

Precies daar is dat inpakken voor.

Google maar eens op: Texas crunch.
 
Mooi verslag. Ziet er lekker uit. 😋Jammer dat er een lockdownis, anders was ik een hapje komen proeven. 🤗😉
Fijn dat de bier aangevuld is. Je weet, is gelijk een nieuwe aansporing om het nog eens te maken.😎
 
Gefeliciteerd met je knorretje 🐷 en mooi dat je zo gelijk je kennis kon helpen. 2 vliegen in 1 klap😁
 
Gefeliciteerd met je Knorretje 🐷! Dat is een mooie hoeveelheid zeg, lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan