BasBQ
Beef en Steak

3kg spareribs op de WGA 🍖

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Afgelopen weekend een heerlijk lang weekend camping gehad. Goed weer, goed gezelschap, leuk veldje. Dat vraagt toch om een fijne run zonde al teveel omkijken naar het vlees?! 😄

‘s ochtends om een uurtje of 10 de WGA aangestoken met Ecobrasa kokosbriketten. Blijft topspul! Omdat we 3kg aan spareribs hadden, had ik wat research gedaan naar hoe zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de WGA. Dat resulteerde in de volgende opstelling (de Q uiteindelijk wel wat verder bij de vouwwagen vandaan gezet 😉)

C855E463-0889-4A5C-B360-1B385C1A2DBF.jpeg


A9177AA8-B9FC-41E7-9450-930354452A3D.jpeg


45D3AF78-0602-4230-A6D7-68D0B92F0A87.jpeg


Het is al veeeel vaker gezegd en ik zeg het dan ook nog maar eens; zo’n pannenrek van de Ikea is echt een fantastische uitvinding. Ik bedoel, 3kg spareribs op deze alleskunner. Dat is toch geniaal?!

Na ongeveer 3 uurtjes de ribs ingepakt met suiker, boter en honing. De kids vonden het maar al te interessant en wilden graag meehelpen. Altijd leuk!

Ondertussen al aardig wat opmerkingen van de bewoners van ons veldje: “wanneer kunnen we eten”, “man wat ruikt dat goed”, “als je het niet op krijgt, wij zitten hier”, etc. Mooi man 😅

D5247DBB-0F85-4CDA-8CE8-8922454831AF.jpeg


3E71B4E8-7D5C-487D-B002-86F621921497.jpeg


2 uur later afgelakt, maar de waren al zo fall of the bone dat we ze ook maar direct in een koelbox met doeken hebben gedaan, om warm te houden.

Eerlijk, ze waren heerlijk! De buren nog een stuk gegeven. Die kwamen terug met een tree halve liters Amstel 🤣 en de vraag of ik chef-kok was. Dit waren de lekkerste spareribs die ze ooit gehad hadden! Een mooier compliment is er niet 😃😃

op naar de volgende sessie! WGA, je bent een held 💖

EEA245DC-6A33-4E40-B1A7-9815060267CD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met recht GENIAAL met hoofdletters 💪🏼👍🏼
 
Supergaaf! En met deze ribbetjes moet het helemaal een fantastisch kampeerweekend zijn geweest.
 
Wauw geweldig dit!👌🏻 Ik weet wat voor vlees ik de volgende keer meeneem met mijn WGA.
 
Super gaaf gedaan! De ribben zien er heerlijk uit :) Heb je een eigen rub gebruikt?
 
Gaaf, zoveel ribben in de alleskunner.(y) 3-2-1 gedaan?
 
Super gaaf gedaan! De ribben zien er heerlijk uit :) Heb je een eigen rub gebruikt?
Thanks! Nee, hier is de traditie de Pork Prank van Frankie’s erop te knallen 😇 Maar zou natuurlij kunnen. Wel gedaan maar toch blijft deze de beste voor ribs imo
 
Thanks! Nee, hier is de traditie de Pork Prank van Frankie’s erop te knallen 😇 Maar zou natuurlij kunnen. Wel gedaan maar toch blijft deze de beste voor ribs imo
Deze krijg ik op korte termijn binnen. Ben nu heel erg benieuwd :) Hoe zou jij de smaak omschrijven?
 
Dat heb je heel gaaf gedaan zo op de WGA idd een alleskunner, maar 3 kilo spareribs had ik niet verwacht dat het kon 😂. Heerlijke ribbels ook
 
Geweldig lekker. Mooi dat dit allemaal met wat passen en meten in de WGA gaat.
 
Zo zie je maar, je hebt geen dure barbecue nodig om een top gerecht te maken. Mooi gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Zien er echt heerlijk uit. Wat geniaal gedaan zeg en een leuk verslag om te lezen.
 
Zo zie je maar, je hebt geen dure barbecue nodig om een top gerecht te maken. Mooi gedaan!
Helemaal mee eens.
Ewald zei eens het maken van een mooi gerecht ligt aan het ventje en niet aan z'n spulletjes en dat staat als een paal boven water je kan nog zo'n mooie kamado hebben de beste houtskool aanschaffen maar als je geen gevoel hebt voor het koken,bakken, braden of grillen dan maak je er niets op.
En zo is dat !!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de inspiratie. Op vakantie dus ook nog steeds spareribs

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Bizar man, dit inspireert wel zeg!
 
Helemaal mee eens.
Ewald zei eens het maken van een mooi gerecht ligt aan het ventje en niet aan z'n spulletjes en dat staat als een paal boven water je kan nog zo'n mooie kamado hebben de beste houtskool aanschaffen maar als je geen gevoel hebt voor het koken,bakken, braden of grillen dan maak je er niets op.
En zo is dat !!!
Inderdaad Hans, een vette +1 net als deze WGA bereiding.

Geweldig, heel goed bezig geweest.
Veel mensen weten niet wat een alleskunner de WGA is.
Als je zo creatief de ruimte op de WGA weet te benutten en het eindresultaat is daar zoals dit, dan mag je jezelf met trots Pitmaster noemen!
Doet me denken aan de tijd dat er via een ander forum de WGA dag in Delft werd georganiseerd.
Stonden 40 WGA's te puffen in het park, en werd de ene na de andere mooie creatie van de kleine koffer getoverd. Ach nostalgie:cry:
 
Fantastisch! En dat op de WGA!

Groeten van Robert
 
Dit is goud! Echt heel knap gedaan op zo'n kleine jongen. Misschien moet ik ook maar eens een WGA bestellen. Leuke dingen ;)

Ribs zien er erg lekker uit! Waar heb je ze mee afgelakt? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan