BasBQ
Beef en Steak

3e Dutch Chillifest

Sickboy

Sprokkelaar
Berichten
40
Voor de mede chilliheads :

Wanneer:    13 sept, 12:00 tot 20:00 uur
Waar:          Klokgebouw Eindhoven
Entree:        Gratis

http://dutchchilifest.nl/

Met oa:
-Hete markt, BBQ Corner (flaming pigs), chilli Cook off, Hot sauce competitie, enz.



Ik ga het tochtje vanuit Enschede zeker even maken.

 
Erg leuk, maar als het goed is zit ik dat weekend in Diksmuide :D
 
Ik ben hier zeker ook aanwezig, heb me ook opgegeven om de heetste hamburger te gaan eten  :D

Sowieso moet de voorraad pepers aangevuld worden hier :p
 
Cool haha!

Ik niet, habanero zijn ongeveer wel genoeg heet voor mij  :D
 
Sickboy zei:
Cool haha!

Ik niet, habanero zijn ongeveer wel genoeg heet voor mij  :D

Ik heb ook bewust de 15e vrij genomen op het werk zodat ik rustig op het toilet kan verblijven die dag  :p

Waarschijnlijk gaan er na het chilifest een hoop pittige dingen van de Q komen hier.
Met een beetje geluk komt er zelfs dit jaar nog oogst van mijn Carolina Reaper  :>
 
En........ Wie is er nog geweest?
Mijn meissie houd van pittig en gepeperd dus wij zijn even wezen kijken. Was zeker leuk om te zien, en respect voor de mannen en vrouwen van de heetste hamburger contest. 2 Miljoen scoville.......  X( X( X(

Lekker wat aan het proeven geweest, met als pittigste hoogtepunt en PP van de Flying Pigs met hun chilisaus die niet voor niets "Painmaker" heet  :D
 
Ik ben geweest, zag de heetste hamburger en heb het af moeten leggen hahaha  =))

Dat ding was ongezond heet! Bart en Tom (de "koks") hebben zich echt niet ingehouden dit keer.
Bart vertelde me na afloop dat er ook 2 en een halve Trinidad Moruga Scorpion op een broodje zitten...  >:)

Voor degene die wil kan ik na het werk kijken of ik de video geupload krijg van mijn poging om de lachspieren wat te trainen  ;)

Verder was het zeker weer een geslaagde dag en ook ik heb weer de nodige hotsauces geproefd en ingeslagen!
Dit hete feestje wordt een vast punt in mijn agenda  B-)
 
Ben wel benieuwd naar dat filmpje.
 
ThaReaper zei:
Dat ding was ongezond heet! Bart en Tom (de "koks") hebben zich echt niet ingehouden dit keer.
Bart vertelde me na afloop dat er ook 2 en een halve Trinidad Moruga Scorpion op een broodje zitten...  >:)

Ja, het was echt niet normaal. Wij (en andere bezoekers) liepen langs het podium toen Bart en Tom een nieuwe lading aan het bakken waren. Die lucht was zo pittig dat het direct op je strot sloeg en spontaan ging hoesten. Toen gingen we maar even naar buiten  B-)
 
We zijn er ook geweest, en inderdaad dit word voor ons ook een vaste date  B-)
De sfeer was geweldig. Nog niet vaak zoveel mede beardo's bij elkaar gezien haha! De heetste burger heb ik me niet aan gewaagd. Nog wel een chilli geproefd met ghost peppers er in. Buiten vonden wij het ook erg leuk met de verschillende eettentjes. Persoonlijke favoriet was wel HansWorst, Dik Vet en Lekker  :D
 
Mooi feestje volgens mij. Ik ben wel benieuwd naar die video :)

 
Sickboy zei:
We zijn er ook geweest, en inderdaad dit word voor ons ook een vaste date  B-)
De sfeer was geweldig. Nog niet vaak zoveel mede beardo's bij elkaar gezien haha! De heetste burger heb ik me niet aan gewaagd. Nog wel een chilli geproefd met ghost peppers er in. Buiten vonden wij het ook erg leuk met de verschillende eettentjes. Persoonlijke favoriet was wel HansWorst, Dik Vet en Lekker  :D

Haha het is inderdaad mooi om te zien dat er toch nog bebaarde medemensen zijn  :))
Moet zeggen dat de hotdogs van HansWorst inderdaad nagenoeg perfect waren, de PP was ik helaas net te laat voor  :-S

Ennnnnnn... zoals beloofd het filmpje van mijn ronde van de Hamburger Challenge.
Ik zou graag zeggen dat ik de Aziatische man ben, maar ik ben de beardo (hoe kom je er op  :p) langs hem met het prachtige Wacken-shirt  B-)
Filmpjuh kijken
 
Haha mooi filmpje :)
Dit was precies de ronde die ik heb staan kijken. Ik zag na de tijd iemand met een prachtig wacken shirt achter het podium staan, nat van het zweet :) Je bent er trouwens nog goed vanaf gekomen. Die gast in het midden zagen we twee uur later nog helemaal kapot over een auto hangen :)
Maniacs!!
 
Ben ook geweest en heb ook nog meegedaan aan de sambal-wedstrijd en wat denk je.....de 3e plaats behaald  :D

En wel met mijn chili apple 2.0... Een sambal op basis van appel en knoflook. hmmmmm

Niet alleen overleefde hij de Heetste Hamburger van Nederland, Willy de Natris won ook nog eens de Sambal contest met Willy's Sambal! Hulde!

De uitslag van de Sambal wedstrijd:

1. Willy's Sambal van Willy de Natris
2. Yellow Fever van Dmitri Walraven
3. Chili Apple 2.0 van Hans Bouwmeester

link : https://www.facebook.com/dutchchilifest
 
Gefeliciteerd met het mooie resultaat Inca Berry!
Heb je van jou appelsambal ook een recept beschikbaar of is dat (nog) geheim?

@sickboy dan mag ik inderdaad in mijn handjes klappen met mijn sterke maag, de dochter van mn huisgenoot heeft het ene hapje wat ze nam ook meteen in het toilet achter gelaten  :))
Ik had meer last van de hitte die je gewoon nergens kwijt krijgt, wat je ook doet want bij zo'n burger helpt dat drankje van hun ook niet heel veel meer  ;)
 
Als je van pepers, sambals en alles anders wat pittig is houd is Chili Fest echt een must-go!
De sfeer is er altijd gezellig en voor je het weet ben je zelf pepers aan het kweken  ;)

Ik doe dit voornamelijk zodat ik juist die aparte pepers met fruitige smaken kan gebruiken in gerechten, dat en belachelijk hete pepers zijn gewoon cool om te hebben  B-)
 
He ThaReaper,

Zelf heb ik een batch met Habanero Chocolat gekweekt en die zijn me toch een partij kicken......

Hele lekkere smaak, maar zo ontzettend heet dat ik ze alleen in een stoof kan gebruiken. Ook heb ik deze week een heel klein stukje (0.5x0.5 cm) in warme chocomel gedaan en dat was helemaal top!

Ik ga de zaden eruit halen en volgend jaar een echte grote batch kweken.

Gr. Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan