BasBQ
Beef en Steak

2e kerstdag op hooi gerookte carpaccio en een kroon van wild zwijn Rack

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Op 1e kerstdagochtend, heb ik na het kijken van wat YouTube filmpjes, een Argentijnse runderhaas versneden als een haas om carpaccio van te maken, enkele tournedos en ossenhaaspuntjes.
De ossenhaas heb ik gerookt op hooi wat in bier was natgemaakt. 2 x 7 minuten en daarna in de koelkast om de volgende dag carpaccio van te snijden. Eerst even aanvriezen om daarna goed te kunnen snijden en plat te rollen met een deegroller.

IMG_0699.jpeg


IMG_0756.jpeg


De foto van het echte bordje was ik vergeten te maken, toen hebben we er snel nog één gemaakt ter illustratie. Deze was alleen niet zo plat gemaakt als het origineel.

Naast gevulde kastanjechampignons, wildbouillon, en een dessert panacotta , werd als hoofdgerecht een kroon van wild zwijnracks geserveerd. Deze had ik ingesmeerd met een rub. De foto ziet er fantastisch uit, maar de smaak was minder. Ik vond hem droog en de rub te overheersend.

IMG_0739.jpeg


IMG_0763.jpeg
 
Zonde dat kroon droog geworden is en de rub te overheersend was, ziet er zo mooi uit

Leermomenten meenemen naar de volgende run dan
 
Jammer dat de smaak een beetje tegenviel. De foto’s zijn er niet minder om!
 
ondanks de kleine tegenvaller ziet het er fantastisch uit
hoe was de carpaccio?
 
Ziet er heerlijk uit mooi opgemaakt jammer van de kroon dat hij te droog was


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Mooie plaatjes hoor, complimenten! Ik heb de kroon deze kerst ook gemaakt, weliswaar van varken en gepekeld maar daardoor niet droog. De carpaccio maakt me jaloers
 
Wauw wat een schitterende en smaakvolle foto's mijn complimenten. Jammer dat de kroon tegenviel maar gelukkig was de rest wel lekker, die carpaccio zou ik nu wel lusten😋
 
wow wat een prachtstuk!

ik had exact hetzelfde met mijn rack. Super irritant.. van de sligro toevallig?

ik dacht dat ik m next time toch zou marineren in rodewijn iets.. zou dat helpen
Deze kwamen van de Makro, de rub was zelf niet best gekozen van me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan