BasBQ
Beef en Steak

1e Beercan chicken

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Vandaag was het zover nog niet eerder een bcc gemaakt, dat moesten we toch maar eens proberen! stickertje erbij is immers toch wel leuk
ik moet zeggen smaak was super! heerlijk sappige kip alleen de krieltjes hadden wat zachter/gaarder gemogen.

eerst een rub in elkaar gezet volgens recept van Noskos

IMG_9869.jpeg


Mooie dame van +- 1,4kg lekker in de ochtend in de rub gezet
IMG_9871.jpeg



daar ging mevrouw samen met de krieltjes,rode ui, Bacon en een aantal takjes rozemarijn. Als rookhout heb ik 2 chuncks appelhout aan de kolen toegevoegd
IMG_9878.jpeg


op deze mooie zomerse dag lusten we natuurlijk zelf ook wel een lekker biertje van de lokale brouwerij hier
IMG_9881.jpeg

na een goed 1,5 uur was de kern van de kip helemaal naar wens en de huid lekker knapperig
IMG_9883.jpeg


aan tafel! moet zeggen heel erg geslaagd op de krieltjes na die wat gaarder hadden mogen zijn en nog even oefenen hoe je zo'n hele dame nou in mooie stukken verdeeld. zeker voor herhaling vatbaar
IMG_9889.jpeg
 
Krieltjes of voor garen of kleiner snijden of er half uurtje eerder op .
maar kipje ziet er heerlijk uit 😋.
Gefeliciteerd met je 🐔
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Een mooie trotse dame, welkom bij de Tokkies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Krieltjes of voor garen of kleiner snijden of er half uurtje eerder op .
maar kipje ziet er heerlijk uit 😋.
Gefeliciteerd met je 🐔
Ja ik twijfelde nog of ik ze voor moest koken. Wijze les voor de volgende keer. Had verwacht dat ze na 1,5 uur wel goed gaar zouden zijn.
 
Heerlijk! Goed biertje ook, zonder smering loopt alles naar de …….

Het snijden/knippen komt vanzelf als je het wat vaker hebt gedaan.
Vaak ben je te voorzichtig en moet je gewoon sommige delen zonder al te veel nadenken “losbreken”

Gefeliciteerd met je tokkie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
mooi kippie hoor, velletje ook goed gelukt dus top!

op you tube staan zat filmpjes over hoe je het makkelijkste een kip kan opdelen, dus een mooi excuus om lekker vaak kip te maken zodat je kan oefenen😇
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Heerlijk! Goed biertje ook, zonder smering loopt alles naar de …….

Het snijden/knippen komt vanzelf als je het wat vaker hebt gedaan.
Vaak ben je te voorzichtig en moet je gewoon sommige delen zonder al te veel nadenken “losbreken”

Gefeliciteerd met je
mooi kippie hoor, velletje ook goed gelukt dus top!

op you tube staan zat filmpjes over hoe je het makkelijkste een kip kan opdelen, dus een mooi excuus om lekker vaak kip te maken zodat je kan oefenen
Zeker een goed biertje Zzzjon.
We gaan gewoon goed oefenen en inderdaad youtube staat er vol mee. Maar de trek in het lekkere kippetje zat me in de weg om te kijken hoe ik hem knap kon snijden.
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Dat ziet er goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Chicky ziet er goed uit. Mooi wat kleur op gedaan. Moet gesmaakt hebben.
gefeliciteerd met je tokkie
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Lekker. Op welke temp heb je ze gemaakt? Want ik doe het op 180° A 200° en na een uur is ze klaar en de krieltjes eveneens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ziet er heerlijk uit,gefeliciteerd met je tokkie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Lekker. Op welke temp heb je ze gemaakt? Want ik doe het op 180° A 200° en na een uur is ze klaar en de krieltjes eveneens.
Ik zat zo rond de 175 graden. Mischien toch net te laag voor de krieltjes dan
 
Ik zat zo rond de 175 graden. Mischien toch net te laag voor de krieltjes dan

Geen idee. Ik zou toch denken dat ze na 1,5u er toch wel zijn. Ook in de oven doe ik ze op 200° een uur, maar prik ik al eens na 45min.
 
Geen idee. Ik zou toch denken dat ze na 1,5u er toch wel zijn. Ook in de oven doe ik ze op 200° een uur, maar prik ik al eens na 45min.
Dat was inderdaad ook mijn gedachten, maar goed een mooie reden om het nog eens te maken/proberen 😉
 
Gefeliciteerd met je badge. Ziet er kiplekker uit .
Bij mij hadden de krieltjes de eerste keer ook nog net even te veel bite ( niet gaar)
Raar want idd bij poffen op het rooster zijn ze er meestal wel in een goed uur

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ik hou zelf van gebakken krieltjes/aardappelen.
Daarom gaar ik ze zo goed als volledig voor .zodat ze aan het einde van de run lekker bruin zijn en een korstje hebben .
Begin je rauw dan zullen ze mits je het lang genoeg doet gaar zijn maar niet gebakken.
Is maar net wat je wilt natuurlijk 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Zo dat ziet er lekker uit zeg! Mag ik vragen waar je kern temperatuur op uit kwam?
 
Zo dat ziet er lekker uit zeg! Mag ik vragen waar je kern temperatuur op uit kwam?
Uit mn hoofd zat ik overal in de kip op zo’n 72/74 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan