BasBQ
Beef en Steak

13 inch kamado van buccan

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Goedemorgen allen,

Ik heb sinds een week een 13 inch kamado van buccan gekocht, dit is wel voor erbij want daar naast heb ik mijn zelf gemaakte offset smoker staan. Het idee is om de 13 inch kamado in een bbq tafel te verwerken onder mijn overkapping.

Afgelopen dagen ben ik de kleine kamado uitgeprobeerd om wat lekkers te maken. Het eerste wat ik erop had gedaan, was een beenham met een klein beetje kruiden. Mijn ervaringen met kamado’s is vrij wel 0,0 vandaar dat ik ging uitproberen hoe die kleine kamado reageert, hoe de temperatuur stabiel blijft en hoe ik de schuiven moest neer zetten.

0d9fe3140b613654ce2ad28c02b164b0.jpg


d13c3b30499fc86923fe51a707214058.jpg


0ace80bd831733fa0ea25d2d3afddefe.jpg


Ik heb gelijk een rvs plate setter erbij gekocht want ik vind dat die er bij moet zijn. De temperatuur schommelde vrijwel niet maar ik denk dat ik een hele goeie beginners fout gemaakt had. De onderste schuif te dicht zetten waardoor het houtskool bijna uit ging. Gelukkig kwam ik hier snel achter en hoeft ik niet de kamado opnieuw op te starten.

Gister avond heb ik een kleine dutch oven gepakt om voor mijzelf een groente hap te maken. Zeker weer goed gelukt.
Nu is mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met kleine kamado’s en waar zou ik eventueel rekening mee moeten houden als ik de kamado in een tafel verwerk.

Mocht dit in de verkeerde categorie staan, dan hoor ik het graag.
Alle tips voor een 13 inch kamado en voor het bouwen van een tafel zijn welkom.

Bedankt voor de aandacht
 
Terug
Bovenaan Onderaan