BasBQ
Beef en Steak

1 kilo flat bereiding....

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Goede avond allen,

Ik zit met een vraag...
maandag avond ga ik de nacht dienst in, nou was mijn idee om een stuk brisket van een kilo mee te nemen. Dit stuk is over vanwege de afgelopen zwangerschap van mijn vrouw, die hoefde toen niet een stuk te eten en des te meer voor mij dacht ik toen. Dit stuk komt uit een 2,5 kilo flat en dit is een stuk wat van de flat over is, al dan wel ingevroren.

Ik moet ongeveer 45 minuten rijden en die tijd wou ik gebruiken voor het rusten van de flat zodat ik op mijn werk het kan op peuzelen. Rond een uur of half 3 moet ik weg. Ik zat aan 8 a 9 uur bereidingstijd te denken met een uur speling, voor als het langer nodig heeft.

Zelf zat ik aan een uur of 5 te denken om te beginnen, of mijn dochter moet mij eerder wekken(die is pasgeboren) en dan begin ik rond die tijd(rond een uur of 4).Nu is mijn vraag aan jullie, hoelaat zouden jullie beginnen? En hebben jullie nog tips voor het meenemen, bijv. een koelbox etc.

Bedankt!
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet ervan

Ik zou ruim op tijd beginnen. Het blijft altijd een gok. Heb zelf wel eens gehad van dat het na 6 uurtjes al klaar was.
1 ding is wat je niet wilt : dat het nog niet klaar Is als je weg moet. Neem het zekere voor het onzekere. Opwarmen kan altijd nog (toch?)
Als je hem na bereiden warm wilt houden Is wikkelen in folie, handdoeken, en in een koelbox een goede methode.
En een lapje koude brisket met een lekker mosterd op een boterham Is ook geen straf hoor
 
Beter wat eerder beginnen en goed inpakken zodat het warm blijft dan, zoals Riddvi71, ook aan geeft dat het nog niet klaar is.
Uiteindelijk bepaalt het vlees zelf het tempo
 
Ik heb alvast de alles te voorschijn gehaald om morgen ochtend rond de klok van 4 uur aan de slag te gaan. Het is geen grote flat maar ik behandel hem wel als een normale flat.

Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan