BasBQ
Beef en Steak

🍺 Can Chicken. 1st try.

 
 

Kevin_v

Tondelzoeker
Berichten
18
Ik voelde het al de hele week.. Zaterdag gaat de kip niet op stok maar op blik.
IMG_20200808_164151.jpg

In een simpele dry rub gelegd van:
- smoked paprika poeder
- knoflook poeder
- tijm
- oregano
- peper
- zout

En even een half uurtje in de koelkast. Was nog bezig met een voorgerechtje, voor dit gerecht had ik de Q op 120 graden voor de kip heb ik de temperatuur naar 140 gebracht. Met een kleine chunk hickory bij de kooltjes.

IMG_20200808_175935.jpg


Beetje bier in de can gedaan..

IMG_20200808_180134.jpg
IMG_20200808_193931.jpg



Het eind resultaat :). Er was een probleem, kippetje was veel te snel op ;-)..
IMG_20200808_194107.jpg
 
Laatst bewerkt:
BCC low&slow
Ik hou zelf de temperatuur rond de 160/170 graden

Deze ziet er heerlijk uit....dat moet gesmaakt hebben :)
Gefeliciteerd met je tokkie
 
BCC low&slow
Ik hou zelf de temperatuur rond de 160/170 graden

Deze ziet er heerlijk uit....dat moet gesmaakt hebben :)
Gefeliciteerd met je tokkie

Ik heb het er verkeerd bij gezet :-/. De Q had ik op 120 graden voor de MOINK balls, heb voor de kip de temperatuur naar 140 gebracht dat werkte prima :)
 
BCC low&slow
Ik hou zelf de temperatuur rond de 160/170 graden

Deze ziet er heerlijk uit....dat moet gesmaakt hebben :)
Gefeliciteerd met je tokkie

Ziet er zeer smakelijk uit.
L&S of H&F ik doe het beide (NEE niet tegelijk natuurlijk 😊 ) het maakt niet zo veel uit vind ik de L&S kip is meestal wel sappiger en het vel stugger maar omdat we het vel toch niet eten vinden we dat niet zo spannend.
Welkom bij de tokkie's
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Zijn er ook nog meer mensen die de rub ook onder de huid smeren eigenlijk? Ik had ergens een recept gevonden waar ze limoen onder de huid stoppen, dus heb ik er meteen mijn dry rub ook onder gesmeerd. Ik was daar wel erg fan van, zeker die limoen gaf mooie subtiele smaken af.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Zijn er ook nog meer mensen die de rub ook onder de huid smeren eigenlijk? Ik had ergens een recept gevonden waar ze limoen onder de huid stoppen, dus heb ik er meteen mijn dry rub ook onder gesmeerd. Ik was daar wel erg fan van, zeker die limoen gaf mooie subtiele smaken af.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

Ik heb m 2 weken geleden gemaakt en ik heb de rub onder de huid gedaan, in de kiek en buitenom.
 
Ja heb de rub onder de huid aangebracht. Goed te doen hoor, voorzichtig los maken

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Zo, das een mooie zeg. Kip ziet er geweldig uit
Gefeliciteerd met je sticker
 
Mooi kippetje geworden
Ik doe de rub ook onder het vel en na de laatste keer ook injecteren met olie/rub mengsel

Het probleem kan je gemakkelijk oplossen, ik zie voldoende plek voor een 2e kippetje 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan