BasBQ
Beef en Steak

“BBQuemotions.” Hooi-Kip

PuraLeña

Sprokkelaar
Berichten
40
Is nu al wat later dat ik dit lees.
Maar kan niet trotser zijn op mijn zoontje van 8. Zondag had ik alle benodigdheden klaar gezet op een tafel, en dag tevoren uitgelegd hoe hij het moest klaar maken.
Tot in de perfectie uitgevoerde Hooi-Kip. Duidelijk gekozen door erg laag fail risico.
Verslag staat op Facebook pagina. Waarvan ij hoop dat jullie de link vinden en hem je waardering geven.

Groeten vanuit Spanje #PuraLeña BBQ XXL


Groente prep met anti snij wanten;
20201004_160614.jpg

Berg hooi met kruiden en Kamille van onze Chinchilla(!).
20201004_161546.jpg

Pompoenpitten olie;
20201004_171634.jpg

Natte hooi een nest gemaakt;
20201004_171027.jpg

Nog wat kruiden naar zijn keus;
20201004_172210.jpg

En wat gedroogde kruiden uit koelkast;
20201004_172456.jpg

En Cider van Papa, oeps, die was ik zelf vergeten te verstoppen, en stond dus ook op tafel.
20201004_172727.jpg

Hup op de Weber
20201004_172932.jpg

Briquetten verdelen
20201004_173016.jpg

Feest na 2 uur wachten. En we willen ier een bekende youtuber met kinder kook kanaal uitdagen, en deze noemt zich de keukenpiraat.
20201004_193617.jpg

Tja en dan moet ook ons arsenaal indruk maken.
20201004_193730.jpg

Close up van resultaat.
20201004_193016.jpg

En de Pitmaster Junior stance mag niet missen;
20201004_192924.jpg

Trancheren en controleren of alles gaar is. Papa had gelukkig nog een ander flesje Cider gevonden.
20201004_194346.jpg

Goedgekeurd en neit droog.
20201004_194358.jpg

En natuurlijk de privliges van de echte Pitmater Junior.
20201004_194523.jpg


Zeer succesvolle Vader&Zoon dag geworden en super gegeten.

Groet,

En vergeet AUB niet om hem te waarderen op Social media.
Zou niets liever zien dat men in de toekomst vooral veel positieve informatie over hem vindt op internet.

Meer foto's specials en kkok ideeen op #PuraLeña in Spanje.

 
wat ik al eerder schreef: geweldig gedaan!
 
Mooie reportage en het zal vast heerlijk zijn geweest. Heb je misschien wat meer info over de bereidingswijze?
 
Mooie run. De kleine man heeft zich goed vermaakt. Een gerecht met hooi op de BBQ staat nog op de wenslijst hier. Ziet er goed uit.
 
Mooie reportage en het zal vast heerlijk zijn geweest. Heb je misschien wat meer info over de bereidingswijze?

Recept is eigenlijk zo simpel dat het in de vergetenheid is geraakt.

In het oude wilde westen reden er huifkarren (eerste foodtrucks) rond met eten voor de cowboys die het vee begeleiden.
Behalve bonen met spek uit Dutch Ovens. Werden er ook wel kippen bereid.

Om verbranden te voorkomen, plukte men gras en kruiden uit het veld. Door mij vervangen door geweekt mountain hooi van onze chinchilla.

Hierdoor raakt produkt de bodem niet en blijft geheel vochtig. En hierdoor een geleidelijke opwarming van gehele kip. Als vocht verdampt is gaat de temperatuur omhoog voor een mooi en krokant produkt.

Verder gewoon je eigen smaak en bereiding van je kip gebruiken.

Is ideaale manier. Geen risico op verbranden en naa 2 uur klaar.
 
Recept is eigenlijk zo simpel dat het in de vergetenheid is geraakt.

In het oude wilde westen reden er huifkarren (eerste foodtrucks) rond met eten voor de cowboys die het vee begeleiden.
Behalve bonen met spek uit Dutch Ovens. Werden er ook wel kippen bereid.

Om verbranden te voorkomen, plukte men gras en kruiden uit het veld. Door mij vervangen door geweekt mountain hooi van onze chinchilla.

Hierdoor raakt produkt de bodem niet en blijft geheel vochtig. En hierdoor een geleidelijke opwarming van gehele kip. Als vocht verdampt is gaat de temperatuur omhoog voor een mooi en krokant produkt.

Verder gewoon je eigen smaak en bereiding van je kip gebruiken.

Is ideaale manier. Geen risico op verbranden en naa 2 uur klaar.

Wat klinkt dit lekker zeg! Weer iets voor op de to do list.
 
Terug
Bovenaan Onderaan