BasBQ
Beef en Steak

Mevr. Nosmo's bacon

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Toen ik vorige week in Denemarken aan het werk was kreeg ik de vraag van m'n betere helft wanneer ik weer bacon ging maken? Say what? Meestal gaat het zo van "moet je nu alweer BBQen, kun je het niet gewoon bakken?",al worden m'n BBQsels gewoonlijk wel vlotjes verorberd.

Toen ik weer enigszins van de schrik bekomen was heb ik haar uitgelegd dat het alleen kon als zij het spek zou zouten en dagelijks zou omdraaien, maar dat was geen probleem???

Dus bij thuiskomst gisteren lag er een keurig verpakt stukje gepekeld buikspek op me te wachten. Ze had de Buckboard Bacon cure gebruikt want dat vond ze lekkerder, prima keus.

Netjes gedaan toch?

bbbacon1.jpg


Even afgespoeld en op een rekje te drogen gelegd.

bbbacon2.jpg


morgen meer..........
 
Bofkont!
 
Zo'n vrouw kom je maar weinig tegen, ben er maar zuinig op,
 
Altijd goed bacon! Zeker als het dan ook nog eens een week met liefde is omgedraaid :D
 
We gaan je volgen, misschien dit ook maar eens gaan maken lijkt me op zich ook erg  lekker.

Moet dan ook mijn betere helft in actie zetten, want net als jouw ben ik wat weinig thuis om de spek zelf te draaien.
 
.... het vervolg;

Na een nachtje chillen in de koelkast wordt het tijd voor wat lekker warme rook. Niet te warm, ongeveer 95C.

bbbacon3.jpg


Drie uurtjes later is de kerntemperatuur 65C en is de bacon klaar.

bbbacon4.jpg


Hier gaat de hele keuken heerlijk van stinken.

bbbacon5.jpg


Inmiddels is de zwoerd eraf gesneden en ligt te bacon nog wat af te koelen voordat ie de koelkast in gaat.

Morgen doen we de smaak test....


 
Die smaakt prima! Bij twijfel even een pm sturen  en daarna de bacon.
 
Ik kan me een klein beetje indenken hoe dat ruikt en smaakt :D
 
En zo ziet het er dan uit als plakjes.

bbbacon6.jpg


De hele voorraad minus een kleine test batch vacuum verpakt.

bbbacon7.jpg


Ik ben vergeten om foto's te maken van de test batch, maar reken maar dat het lekker was. :D
 
LOL en zo simpel te maken, kost alleen wat tijd.
 
Ik zou hier wel het recept van willen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan