BasBQ
Beef en Steak

Dagje Pulled pork maken

 

KS94

Sprokkelaar
Berichten
28
Een paar keer per jaar neem ik de tijd om een mooie procureur te halen bij de slager om deze om te toveren in verrukkelijke Pulled pork. Eergisteren een mooi stuk procureur gehaald (2,8 kg) en gekruid. Voor de kruiden heb ik een (wat pittigere) kruidenmix gebruikt die ik zelf vorig jaar gemixt heb.
IMG_0107.jpeg

Nachtje in de koelkast en daarna kon de BBQ aan om dit varkentje te wassen, uh bereiden.

Na een uurtje zag het varkentje er als volgt uit:
IMG_0108.jpeg

Toen een kerntemperatuur van zo’n 66 graden bereikt werd heb ik het varkentje ingepakt in alu folie en kon deze terug op de BBQ. De temperatuur is tijdens de hele run mooi stabiel tussen de 105 en 110 graden gebleven.

Bij een kerntemperatuur van 90 graden leek de Pulled pork (ingepakt en wel) qua temperatuur te stabiliseren. Bijna alsof er een 2e stall was. Dit was niet erg, want na een aantal testjes prikken met een satéprikker, was de Pulled pork boterzacht en klaar om van de BBQ te halen. Na iets meer dan een uurtje rusten kon de pork gepulled worden, met het volgende resultaat

IMG_0112.jpeg


Hierna nog wat bbq saus toegevoegd aan het geheel en vandaag heerlijk van genoten op een broodje met wat saus, sla en geraspte biet
IMG_0116.jpeg


Overige Pulled pork in porties ingevroren, zodat we altijd wat Pulled pork tot onze beschikking hebben. Al met al weer erg leuk om te maken en keer op keer verrassend lekker.

Bedankt voor het lezen en fijn weekend allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke foto's. Altijd fijn om een knorretje op de q te leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: KS94
Lekkere plaatjes. Waarom pak je in op 66 graden?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: KS94
Lekkere plaatjes. Waarom pak je in op 66 graden?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Uit mijn hoofd was het 66 graden, kan ook iets lager geweest zijn. Temperatuurstijging van de pulled pork vlakte flink af (de stall), dus ingepakt om bereidingstijd te verkorten.
 
Ik zit meestal wat hoger zo rond de 75 als ik in pak.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: KS94
Mooie PP, gefeliciteerd met je knor.
 
  • Leuk
Waarderingen: KS94
Terug
Bovenaan Onderaan